20 juli 2012; Aubeterre Branne ( 80 km) - Reisverslag uit Branne, Frankrijk van Betsy en Peter Ebbers - Eskens - WaarBenJij.nu 20 juli 2012; Aubeterre Branne ( 80 km) - Reisverslag uit Branne, Frankrijk van Betsy en Peter Ebbers - Eskens - WaarBenJij.nu

20 juli 2012; Aubeterre Branne ( 80 km)

Door: betsypeter

Blijf op de hoogte en volg Betsy en Peter

20 Juli 2012 | Frankrijk, Branne

Betsy voelt zich vandaag een stuk beter. Misschien dat gisteren het temperatuurverschil (van 33 naar 15 graden) ook een rol gespeeld heeft. We boffen tot nu toe enorm met het weer. Een dag tropische hitte gevolgd door 2 dagen bewolkt weer met een heel, heel klein beetje regen, dat op een tropische dag verfrissend genoemd zou kunnen worden.
Vanochtend hebben we een vervolgcollege gehad over de geschiedenis van de mensenrechten. Deze straf verdienden we, omdat we gisteren niet meer gedaan hebben dan de monumenten van veraf en / of alleen van buiten te bekijken. Daarna snelden we weer naar de centrale markt voor een drankje. Samenvatting van het college: Ten tijde van de revolutie heeft een aantal vrouwen de rechten van de vrouw geformuleerd. Die werden door het parlement niet aanvaard en een paar jaar later werden deze vrouwen een kopje kleiner gemaakt op de guillotine. Dat waren nog eens tijden!
Het landschap waar we doorrijden is inmiddels ingrijpend veranderd: nauwelijks korenvelden meer of velden met zonnebloemen. We fietsen nu door een relatief vlak bosgebied. Zowel Betsy als Peter genieten steeds meer van een afdaling met haarspeldbochten, dus dat kan wat worden als het echte werk in de bergen gaat beginnen.
Vandaag hebben we zoveel kilometers afgelegd dat het landschap op het eind van onze rit opnieuw veranderd is. Het bosgebied is veranderd in enorme uitgestrekte wijnvelden. We zitten dan ook in de buurt van het beroemde St Emillion. Hier wordt elke bouwval chateau genoemd, al staan er natuurlijk ook echte kastelen. Ons B&B wordt geen kasteel genoemd, maar ligt wel bovenop een heuvel en heeft een zwembad. De zon schijnt, de mensen zijn vriendelijk, kortom zo’n pelgrimstocht valt om de drommel niet mee.

• 20 Juli 2012 - 16:52

Hemmie En Marian:

Jongens we zijn jaloers...... niet op het fietsen natuurlijk maar alle leuke tussendoortjes en B&B,s.Hele leuke verslagen we lezen ze iedere dag.
    Take it easy and slow

• 20 Juli 2012 - 18:27

Corry:

Ik neem diep mijn petje af! En dan ook nog elke dag tijd en energie voor uitgebreide verslagen. Leuk om te lezen.
    Alleen die opmerking over het nemen van haarspeldbochten in de afdaling ... lijkt mij toch wel eng. Is het dan toch waar dat alles went?
    Ga zo door met genieten. Groet.

• 20 Juli 2012 - 21:32

Jopie:

Gelukkig Bets dat je weer opgeknapt bent. Het is 'n levendig en boeiend tourverslag. Peter is een stevige concurrent van Mart Smeets.
    Liefs voor jullie alle twee, Jopie en Han

• 21 Juli 2012 - 18:45

Jenny:

St Emillion??????
    Daar zou ik toch echt een dagje overblijven, zodat je wat meer dan 1 glas kan drinken.
    Als ik jullie verslagen lees, bekruipt mij de angst voor wat nog komen gaat, berg op berg af?? Knap hoor, doe het jullie niet na. Maar wel een hele ervaring, ga zo door

• 21 Juli 2012 - 21:03

Maria:

Hallo wereldreizigers op de fiets!
    Leuk om jullie verslagen elke dag te lezen.
    Mooi b&b met zwembad met Peter op de voorgrond (alhoewel ik op zijn rug kijk)!
    Hier alles goed.
    Voor morgen veel fietsplezier en Betsy niet teveel eten want, dat doet je fietsplezier een beetje teniet (dat las ik tenminste in jullie verslag).
    x, Maria.

• 21 Juli 2012 - 22:01

Maaike:

Dat zwembad ziet er goed uit al had ik dat zelf liever gezien in combinatie met de 33 graden ipv 15. Maar na zo'n pittige tocht zal het best heerlijk zijn!
    Geniet van de uitzichten op jullie tocht morgen!
    Liefs Maaike